


Google Ads vs Facebook Ads

Często spotykamy się z pytaniem, co jest bardziej skuteczne google Ads czy facebook Ads. Na pierwszy rzut oka oba systemy są bardzo do siebie podobne, ale mają trochę inne przeznaczenie. Wszystko zależy od celu kampanii.
Praktyka wygląda tak, że w przypadku google Ads reklama jest wyświetlają w oparciu o konkretne zapytanie użytkownika. Czyli dla przykładu, jeśli szukamy rowerów to wpisujemy taką frazę w wyszukiwarce a reklama wyświetla nam się na ekranie monitora.
W kampaniach na facebook działa to inaczej. Kampania, którą stworzymy wyświetla się odpowiedniej grupie odbiorców np. biegaczy, ale nie jest powiedziane, że dana osoba jest zainteresowana zakupem butów biegowych. Zatem reklama na facebooku ma za zadanie stworzenie takiej potrzeby danej osobie z grupy odbiorców.
Reklamy w google ads skupiają się na targetowaniu pod odpowiednie frazy. Facebook natomiast to targetowanie pod zainteresowania, wydarzenia czy miejsca. W przypadku googla reklamy nie są wynikiem przypadku, użytkownik wpisuje daną frazę i otrzymuję odpowiedź. Przy facebooku mamy do czynienia z intruzywnością i działaniem na podświadomość. Reklamy wyświetlają nam się podczas przeglądania naszej tablicy czy w trakcie rozmów na messenger ze znajomymi.
Podsumowując nie można stwierdzić jednoznacznie, która z tych form reklamy jest skuteczniejsza. Wszystko zależy od tego, jaki mamy charakter biznesu oraz od celu reklamowego. Jedna reklama nie powinna wykluczać drugiej. Jeden system może służyć do sprzedaży produktu a drugi do budowania świadomości marki.